Söders Gourmet

KUNDSERVICE & FAQ

KUNDSERVICE & FAQ

Välkommen till Söders gourmet och vår kundservice & FAQ!

Här har vi samlat lite information som kan ge svar på frågor som du kanske har när du som kund handlar på vår sida.

Hittar du inte svaret på din fråga går det självklart att maila oss via vårt kontaktformulär som du hittar här. Vi svarar så fort vi kan, oftast inom 2 dagar.

Vårt telefonnummer är: 08 – 08 791 93 00

Du kan även skicka sms till: 070 395 48 91

DU SOM KUND

Ja, självklart kan du som privatperson handla hos oss! När du plockat dina varor väljer du bara privatperson i kassan. Där bestämmer du själv om du vill betala med kort, 14-dagars faktura eller delbetalning.

Ja, självklart kan du som företag handla hos oss! När du plockat dina varor väljer du bara företag i kassan. Där bestämmer du själv om du vill betala med kort eller 30-dagars faktura.

Ja, självklart kan du det. Vissa länder som exempelvis Finland finns redan som val i kassan och frakt och betalning kommer då lika enkelt in i systemet som om du hade handlat från Sverige. Vissa andra länder fungerar inte i kassan. Då kopierar du bara in din order i ett mail och mailar till order@sodersgourmet.se så löser vi det den vägen.

LAGERBUTIKEN

Ja, du är självklart välkommen att handla direkt hos oss i vår lagerbutik i Nacka. Vi ligger på Stenhuggarvägen 4Å, 132 38 Saltsjö-Boo. Öppettiderna kan variera så kontakta oss gärna innan du planerar ett besök.

PRODUKTER OCH SORTIMENT

Restnoterat innebär att produkten inte finns i lager. På din orderbekräftelse som du får efter ditt köp står det vilken/vilka produkter som är restnoterade. Vet vi att det tar lång tid innan den restnoterade varan är tillbaka i lager igen kontaktar vi självklart dig.

När du köper ett presentkort på vår sida betalar du det som vanligt i vår kassa. Du kommer att få ett digitalt presentkort till den e-postadress du angav vid ditt köp. Presentkortet innehåller en unik kod som används i kassan, då dras presentkortets värde automatiskt av från ordern. Pressentkortet gäller på alla köp utom på presentkort. Det totala ordervärdet måste överstiga presentkortets värde då den unika koden endast kan användas en gång.

Att en produkt kan restnoteras innebär att du kan beställa och köpa varan även om den är slut i lager. Vid varje produkt står det om varan finns i lager eller ej.

Ja! Vi har en lagerbutik och show room i Kummelbergets industriområde i Nacka där man kan kolla in vårt sortiment och handla. Vi tar emot betalning med kort och vi kan även fakturera. Ring gärna innan så vi garanterat är på plats. Ibland är vi nämligen ute på andra uppdrag och leveranser. Välkommen!

BESTÄLLNINGAR

Du gör lättast beställning direkt på vår hemsida genom att lägga produkter i din varukorg.

När du har gjort en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid registreringen av ditt köp. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom två timmar vill vi tipsa om att kolla din skräppost kopplat till din mail. Om du inte hittar den där heller är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att söka din order.

Ja, du kan ändra din order tills du har fått en leveransbekräftelse av oss. Kontakta oss så fort som möjligt och ha ditt ordernummer tillgängligt så att vi lättare kan se och ändra din order.

Ja, du kan få delad leverans om en eller flera varor på din beställning är restnoterade och det dröjer innan vi kan leverera den. Vi hoppas dock att du har möjlighet att vänta tills vi kan skicka hela din order för att tära så lite som möjligt på miljön.

Ja! För de skandinaviska länderna går det att beställa direkt i kassan på hemsidan. För leverans till annat land, vänligen kontakta oss här

Ja, nästan alla varor som råkar vara slut i lager går att beställas ändå ”kan restnoteras”. Varor som är utgående ur sortimentet eller vissa specialprodukter kan ej beställas om de ej finns i lager

BETALNINGAR

Vi använder oss av Svea ekonomi som betalsätt där du kan välja att betala med faktura, kort och direktöverföring. Det är bara att välja när du kommer till kassan!

Ja, Svea ekonomi erbjuder delbetalning av köpet. Läs mer om villkoren när du betalar i kassan.

Leverans

När din order har skickats från oss får du en leveransbekräftelse via den e-postadress du angav vid ditt köp. Där har du möjlighet att spåra din leverans via en spårningslänk. Du får en avi på sms och / eller mail så fort din beställning finns att hämta hos ombud.

Normalt så skickar vi din beställning inom 3 arbetsdagar om allt finns i lager, oftast samma dag! Finns det några oklarheter runt din beställning kontaktar vi dig och då kan leveranstiden bli längre. Vår ambition är att du ska få din beställning så fort som möjligt!

Vi använder oss av Postnord och DHL som sköter våra leveranser. Får ditt paket plats i brevlådan lämnar posten det där, annars får du en avi på sms så att du kan hämta ut ditt paket på närmsta postombud. Skickas ditt paket med DHL får du en avi på sms och mail när du kan hämta ditt paket på närmsta ombud. DHL sköter även leverans av företagspaket där du får det levererat till ditt företag.

Frakten kostar 89 kr för privatpersoner (Postnord & DHL) och 99 kr för företag (DHL företagspaket).

Ja, det går självfallet bra! Skriv då bara i beställningsformuläret att du vill hämta din beställning hos oss så betalar vi tillbaka eventuell fraktkostnad, kontakta oss för att bestämma tid för upphämtning av din beställning.

RETURER OCH BYTEN

Om din vara inte var enligt förväntan har du en ångerrätt på 14 dagar. Kontakta oss via kontaktformuläret här om du vill göra en retur. Du anger där ditt ordernummer så kom ihåg att ha det nära till hands. Det behöver vi ha för att kunna registrera din retur. Se mer information under länken köpvillkor.

Fraktkostnad för retur står du som köpare för.

Om vi skickat fel varor till dig, kontakta oss och ha ditt beställningsnummer redo så hjälper vi dig så fort vi kan. Vi kommer då skicka ut rätt varor till dig tillsammans med en retursedel för de felaktiga varorna.

För att göra en reklamation vill vi att du kontaktar oss via kontaktformuläret här eller ringer till oss. Tillvägagångssättet för reklamation varierar från gång till gång beroende på vad felet är. Det kan röra sig om t.ex. fabriksfel eller transportskada. Kontakta oss alltid innan du gör en reklamation så att vi kan registrera ditt ärende. Vi behöver en så utförlig beskrivning som möjligt och ibland även bilder och filmer på vad felet är för att kunna godkänna reklamationen. Är den godkänd står vi för returfrakten.

FLER FUNDERINGAR?

Hittar du inte svaret här så svarar vi gärna på den via e-post, telefon eller sms. Här hittar du våra kontaktuppgifter

Det var allt från vår Kundservice & FAQ

Med Vänliga Hälsningar

SÖDERS GOURMET

Vi jobbar med många olika partners i både Sverige och Internationellt.

Här är ett kort utdrag ur den gedigna listan av vänner, partners och underleverantörer:

Silikomart

PacoJet

Robot-Coupe

Rational

Bosch

Johan Heibert Gastronomi

Varukorg
0
    0
    Din varukorg
    Du har ingenting i din varukorgÅtergå till butiken